Instyleoutin konsepti laajenee

Heippa! Pitkästä aikaa!

 Heinäkuun teema= uiminen.

Heinäkuun teema= uiminen.

Kesä on mennyt hujauksessa (ja täydellisessä hellekoomassa haha). Toivottavasti olette osanneet nauttia helteisestä kesästä ja olette valmiita vastaanottamaan syksyn energisin mielin!

Instyleoutissa puhaltaa uudet tuulet! Tarkoitus on nimittäin laajentaa myyntiä myös verkkokaupan puolelle. Tavallisen verkkokaupan sijaan, (jonne tuotteita ilmestyy jatkuvalla syötöllä) tulen Instyleoutissa luomaan kerran kuukaudessa ”Kuukauden vaatekaappi”- aiheisen julkaisun, joiden tuotteet tulevat nettiin myyntiin. Jokaisella kuukaudella on oma teemansa kuten esimerkiksi ”Boho Chic”, ”Smart casual”, ”Feminine minimalism” jne., jotta jokainen löytää eri kuukausista itsensä. Haluan yllättää, innostaa ja myös tätä kautta opettaa miten ja miksi tietyt vaatteet toimivat. Tulen sisäänostamaan hyvin harkitusti kyseisen julkaisun tuotteet ja syvennyn mielummin siihen mitä jokaisen asukokonaisuuden kohdalla kannattaa ottaa huomioon, millaiseen tilaisuuteen asut käyvät ja miten vaatteita voi stailata keskenään. Olennaiset huomiot materiaaleista ja mitoista tulevat luonnollisestikin myös esille. Tämä kokonaisvaltainen perehdytys toivottavasti helpottaa ostopäätöstäsi ja osaat kotona ottaa vaatteen/vaatteet luontevasti käyttöön.

 

 Kuva: Pinterest/ QVC

Kuva: Pinterest/ QVC

Julkaisun pohja tulee olemaan yllä olevan kollaasin henkinen. Asukokonaisuuksia kuvataan myös nuken päällä liiketilassa ja ihmisen päällä ulkona arjen tilanteissa. Kuukauden sisällä tulee myös opastettua tietoa siitä miten vaatteita ei kannata stailata, jotta kotona ei tule sitä ihmetystä, että "miksi tämä ei toimikaan." Pikkujutut ratkaisevat. Sisältöä tulee niin blogiin, kuin jokaiseen sosiaalisen median kanavaan (facebook, instagram, pinterest, youtube).

Konseptin pohjalla on vahvasti ekologinen tarkoitusperä. Opastetun tilauksen kautta pyrin minimoimaan hutiostoksia ja pakettien turhaa edes takaisin lähettelyä. Tuotteet eivät myöskään koskaan tule alennukseen, vaan mikäli en myy niitä 3. kuukauden aikana siirtyvät ne myyntiin Instyleoutin stailauksiin. Poljetut ale- hinnat ja ylitarjonta kannustaa monia hetkellisesti ostamaan jotain, mutta monesti juuri nämä vaatteet päätyvät käyttämättöminä kaapin perukoille.

"Kuukauden vaatekaapin"- tuotteet tulevat myös myyntiin stailausasiakkaille heti julkaisun yhteydessä ja ovat saatavilla paikan päällä edukkaampaan hintaan kuin netissä. Näin ollen myös Instyleoutin stailausasiakkaat ja jäsenet (jotka ovat jo käyneet stailauksessa) voivat varata omia shoppailuaikoja helpommin, kun joka kuukausi tulee uutiskirjeen kautta tieto siitä millaisia tuotteita on mm. saapunut varastoon. ”Kuukauden vaatekaappi”- konsepti käynnistyy viimeistään lokakuussa (ellei jotain yllättävää tapahtuisi raskauteen liittyen). Lokakuussa on muuten myös meidän toisen lapsen laskettu aika! Ihanaa. :)

P7042022.JPG

Olen todella innoissani tästä konseptin laajennuksesta ja toivon todella, että se tekee myös nettishoppailusta helpompaa ja vastuullisempaa kaikille! Instyleout ei ole edelleenkään sitoutunut mihinkään tiettyyn brändiin, vaan hyvien tuotteiden metsästys, joissa hinta ja laatu kohtaavat on jatkuva prosessi. Teen valtavasti töitä sen eteen, että löytäisin maailmalta (mieluiten Euroopasta) teille ne oikeat tuotteet, jotka inspiroivat ja kestävät käyttöä.

Koska sitä hyvää tavaraa on jo olemassa niin valtavasti haluan ehdottomasti myös lisätä prosentuaalisesti kierrätettyjen vaatteiden määrää Instyleoutin varastoon. Tavoite on, että vuoteen 2020 mennessä Instyleoutin vaatevalikoimasta 50% olisi kierrätystavaraa. 

 Kierrätetty asukokonaisuus aurinkolaseja lukuunottamatta.

Kierrätetty asukokonaisuus aurinkolaseja lukuunottamatta.

Toinen suuri tavoite on saada miesten stailauspuoli polkaistua käyntiin. Kysyntää on ollut jo niin paljon! Toivon, että nettimyynnin avulla saan lisää resursseja tehdä ensimmäiset sisäänostot, ja pääsen aloittamaan kyseisen toiminnan 2019 vuoden aikana.

Viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä haluaisin edelleen laittaa rahaa hyväntekemiseen. Ajatus siitä, että Instyleout voisi tukea pienyrittäjiä ostamalla heidän lahjakorttejaan ja lahjoittamalla niitä eteenpäin ihmisille, jotka ovat hemmottelun tarpeessa, kummittelee vahvasti takaraivossa. Katsotaan miten syksy lähtee rullaamaan synnytyksen, stailausten ja verkkokauppamyynnin kautta. Eletään joka tapauksessa hyvin jännittäviä aikoja!

Näillä suunnitelmilla eteenpäin! 

Rakkaudella,

Anni